Mary Kay Mascara

I veckan som gick var jag på ett home-party med Mary Kay produkter (ungefär som med Tupperware fast med beautyprods.). Fokus låg på hudvård, kul att prova på, men nästa gång blir nog roligare. Då ska det vara mera smink, vilket passar mig utmärkt.

Här hade jag tänkt lägga in lite info om Mary Kay, och en bild på mascaran som jag tänkte låna från deras hemsida. Men efter mailkontakt med företaget sa de bestämt NEJ!, de vill inte låna ut vare sig text eller bilder till bloggare. Så därför kan ni inte få någon bild på mascaran. Jag äger ju inget eget ex utan testade bara just den här kvällen.

Förresten så häll jag på få hjärtstillestånd när hon som demonstrerade sa att vi skulle testa mascara och tog fram en förpackning som vi alla skulle testa ur. Alla vet ju hur mycket bakterier som gottar sig och förökar sig i mascaraflaskor...Men som tur var så använde hon engångs-mascaraborstar så vi slapp dela bakterier! :)

Mascaran heter i alla fall MK Signature Ultimate Mascara, och här nere ser ni en bil dpå hur mina fransar såg ut efter två svep med mascaraborsten. I övrigt är ansiktet osminkat, så brynen ser lite bleka ut.








Som ni ser ger mascaran en hel del längd, men knappt någon volym alls. Det här är två lager mascara och fransarna ser inte ett dugg tjockare ut, men längre blev de ju. Om jag minns rätt låg priset runt 250:-, alltså lika mycket som för en Hynose...



Betyg: 2/5
Dyr! och ger ingen volym alls. Längd är fint, men det här ser lite väl tunnt ut för att falla mig i smaken.




Era kommentarer
Postat av: Emelie

Tycker det låter konstigt att de sa nej till att få gratis reklam, men men, alla har inte fattat än hur bra reklamplats bloggar är.

2008-11-04 @ 11:52:00
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Ida

Emelie: ja, det var onekligen lite konstigt tycker jag. bloggar börjar ju ändå bli ganska accepterade känns det som. men de var mycket bestämda, de skrev tom ett litet stycke om att det är emot lagen osv..

2008-11-04 @ 18:12:39
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Pixelpig

hej du,

jag har själv aldrig kommit i kontakt med MK, men råkade springa på den här bloggen som verkar varna för att MK är mer en sekt än ett företag:

http://www.pinktruth.com/

Låter inte bra, och det kanske förklarar deras konstiga reaktion.

2008-11-06 @ 17:59:39
Postat av: Ida

pixelpig: men usch, det som står på den där sidan verkar ju helt galet! sen vet man ju inte om allt är sant, men intressant var det iaf

2008-11-07 @ 09:50:15
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: sexleksaker

Jag gillar dig!

2010-07-27 @ 23:22:55
URL: http://intimleksaker.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0