NOTD - Mavala Acapulco

Idag pryds naglarna av ett lack jag grävt fram djupt inifrån gömmorna. Man kan säga att jag faktsikt hade glömt att jag ens hade det. Lacket kommer från Mavala, har nr 63 och heter Aacapulco.




Ja, som ni ser är det inte helt perfekt målat. Jag var lite stressad när det var dags för det här lacket att hamna på naglarna, så det hamnade en del på nagelbandet. Men det är bara excuses excuses, om sanningen ska fram så var faktiskt det här lacket lite svårmålat, penseln föll mig inte alls i smaken. Jaja, nu är kladdet borta i varje fall, lite gnuggande med handduken direkt efter duschen löste det problemet.


                           


Här ser ni lacket fotat med blixt (till vänster) och fotat i kallt skymningsljus (till höger).

Acapaulco är ett krämlack, precis som jag föredrar att röda lack ska vara. Det drar väldigt mycket åt brunt och är ganska mörkt i nyansen. När folk har tittat på mina naglar har de beskrivit det som "det där bruna lacket", fast i mina ögon är det faktiskt mer rött än brunt. Ett lager ger okej täckning, men jag föredrar två lager för att vara på den säkra sidan. Här har jag inget topplack heller, och som ni ser så finns det lite glans i lacket, men inte lika mycket som många av mina lack från ChG eller OPI har.

Torktiden var helt okej, inget anmärkningsvärt där. Hållbarheten då? Ja det här lacket höll sig fint i ca en dag, sen började det flagna i kanterna och se tråkigt ut. Det tappade glans och såg ut som något konstigt matt lack. Därför drog jag på ett lager topplack, och då höll det lite bättre i några dagar.

Jag har fler lack från Mavala och är nöjd med dem, har inte alls upplevt samma problem med hållbarheten, så det här kanske bara var ett måndagsexemplar eller så kanske det bara är just Acapulco som beter sig annorlunda jämfört med sina systrar.





Era kommentarer
Postat av: Peter

Jag hade Mavala-acapulco målat på tånaglarna förförra sommaren, det var ett av mina favoritnagellack, har ju över 30 st nu i min samling. Mitt favoritlack just nu är Mavala-madras!Har de flesta färger oftast diskret på naglar samt alltid färgat på tånaglar!!

2008-11-07 @ 18:00:39
Postat av: orchid

inte fel.. den ska jag kolla in!!

du är utmanad http://orchid.devote.se/blogs/787789/utmanad.htm#WriteComment

2008-11-07 @ 21:20:39
URL: http://orchid.devote.se/
Postat av: RM

Härlig färg. :)

2008-11-08 @ 14:49:49
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Ida

Peter: vad kul att du också gillar det här lacket! jag brukar också måla som du ibland, det känns som att man vågar ta ut svängarna mer på tånaglarna :) synd bara att de inte blir så snygga på bild.. ;P



Orchid: nej det är helt okej det här lacket. tack för utmaningen! :)



RM: ja den känns mustig och höstig

2008-11-09 @ 17:59:20
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0