Scandinavian Formula Lock-Gelé

Näst ut på tur i SF-temat är deras Lock-Gelé.





Precis som glansdropparna är lock-gelén nästan doftlös, en svag hint av hallon bara. Gelén ska kramas in i handukstorkat hår och sedan ska håret självtorka eller fönas med trattfön. Bäst resultat blir det naturligtvis när håret får självtorka, men det tar så lång tid så ibland fuskar jag med fönen. Den här lock-gelén ger stadga och separerar lockarna, men tyvärr blir håret lite väl stelt och hårt för att falla mig i smaken. Tänkte först att jag överdoserade, men det blir inte bättre om man använder mindre av produkten, den är nästan som en vanlig hårgelé bara. Jag har låtit en herre prova den som vanlig gelé, på kort hår, och han tyckte att den fungerade helt okej i hans hår. Kanske är den mer lämpad att användas på det sättet. Billig är den också den här tuben, 79:- går den på. Summa sumarum; en produkt som är ganska okej, men som inte har en chans mot min älskling från Bed Head.


Betyg: 2/5



 




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0