NOTD: Depend nr.136


I somras fick vi se vackra NOTD bilder med blommor hos Sminkan, och en och annan här också för den delen, men nu är den tiden förbi. Här uppe ser man inga gräsmattor längre, så dagens NOTD är ackompanjerad av... just det! SNÖ!





Fotad rakt ut från fönstret, ser ni det där vita fluffiga i bakrgunden? Här är marken täckt av det nu, snön har hängt med i snart en vecka. Så man kan väl säga att nu har den officiellt kommit, vintern. Så länge ljuset hänger kvar som det gör nu så är vintern bara härlig, så vi får hoppas att dagarna inte blir så mycket kortare än.

Ja just ja, det här skulle ju handla om dagens lack. Det heter nr.136 och kommer från Depend. I flaskan ser det mer grönt ut än vad det gör när det väl har landat på naglarna. Lacket är späckat av microglitter och är extremt skimrigt och metalliskt, men det är ändå ganska tunnt i konsistensen, otroligt lätt att måla med. Ett lager är förvånansvärt täckande, men två lager blir helt perfekt. På bilden har jag använt topplack, vilket kanske inte var det ultimata för det här lacket. Topplacket tog udden av skimret på något konstigt sätt. Nåväl, det är nice i vilket fall. Torktiden kan jag inte yttra mig om, topplacket jag använde är snabbtorkande, alltså vet jag inte hur det här lacket torkar på egen hand.


     









Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0