TINte Smokey Eyes

Nu har jag testat The Matchbook Smokey Eyes från TINTte några gånger och känner att jag har nog med kött på benen för att skriva ett inlägg om setet. Jag köpte det fran CéstCa för 195:-




Så här ser setet ut. Från vänster till höger ser ni två ögonskuggor, en gelliner (vattenfast), ett rouge och två lipgloss. Längst fram ser ni två st penslar, en för läpparna och en dubbel pensel där ena änden är till för skuggor och den andra är till för eyelinern. Av dessa penslar gillar jag läppenseln bäst, den är mjuk och följsam, fast jag använder den till skuggorna i stället där den fungerar utmärkt. Angående de andra penslarna så är ögonskuggepenseln dåligt limmad, den spretar och det har tom lossnat några strån. Eyelinerpenseln är hård, men den funkar rätt okej ändå.






Här har ni en swatch på allt från paletten. Längst till vänster skymtar ni rouget, men det syns knappt. Sen ser ni de två skuggorna med den mörkaste först och sedan den ljusa, sen kommer linern och till sist de två glossen. På bilden är skuggorna applicerade torra.

Skuggorna är mjuka och följsamma. De är dock något svaga i pigmenteringen, speciellt den mörkare förväntade jag mig mer av om man skall använda den till sotning, men med fuktad pensel blir de mer intensiva och då fungerar de betydligt bättre.

Rouget är helt okej, det är bara fel nyans för mig. Den är för ljus och syns knappt på min kind, men på någon med ännu ljusare hy än min så sitter det nog fint.

Linern är bra, faktiskt mycket bra. Den är mycket mjuk och har mycket pigment, den blir verkligen svart. Och den sitter som berget. Testade den på armen och skrubbade med remover, tvål och nagelborste men den ville ändå inte riktigt gå bort. När jag testade den på ögonlocket på kvällen höll den perfekt, den såg ut precis som när jag applicerade den. Man ska dock vara försiktig så att man inte får för mycket på penseln, det blir smetigt om man överdoserar. När den skulle väck från ögonlocket var jag beredd på en kamp, men jag tog en rondell med remover och höll mot ögonlocket ganska länge innan jag började gnugga och då gick den bort.

Lipglossen är jättefina. De doftar inte speciellt mycket och är tjocka i konsistensen. Det ljusa är helt perfekt till smokey eyes och det något mörkare sitter jättefint vardag som fest. De skimrar mycket och glänser snyggt, två bra gloss helt klart.

Sammanfattning: Linern och glossen är de solklara favoriterna, skuggorna fungerar med fuktad pensel och rouget passade mig inte, men hur ofta passar allt i en palett?



Betyg: 3,5/5



Era kommentarer
Postat av: Therese

Sjukt snygg blogg :D

2008-10-19 @ 12:45:39
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Therese: Tack, vad kul att du gillar den!

2008-10-19 @ 21:48:35
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0