Fokus på beautybloggar, del1

Först ut på min lista över svenska beautybloggar som är värda lite extra attention är självklart Lip Gloss Bitch.

LGB är Sveriges äldsta beautyblogg, och även den första jag läste. Tror att jag läste om LGB i någon tidning, och surfade in på bloggen. Här upptäckte jag något som var helt nytt för mig, en blogg som inte handlade om dagens outfit eller om vad någon åt till frukost, utan om mitt stora intresse: smink. Innan det här hade jag inte riktigt förstått att man kunde skriva en hel blogg som bara handlade om fantastiska saker som olika gunk, skuggor och gloss, men när jag upptäckte LGB sträckläste jag hela bloggen på en gång och ganska snabbt hittade jag en länk till Bjooti, började läsa där också och det ena ledde till det andra och nu sitter jag här; med min alldeles egna blogg.

Hos LGB kan man läsa om nyheter, ta del av recensioner, få tips om andra bloggare och vad de skrivit i veckan och spana in swatches. Ibland bjuds det på tävlingar med fina priser också. Helena som driver LGB uppdaterar ofta och kommer då och då på nya spännande kategorier och ämnen att skriva om , tex kan vi numera vara med och diskutera Veckans Snackis.


Ta mig till Lip Gloss Bitch!



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0