NOTD: OPI I'm not really a waitress

Idag har jag lackat naglarna med ett annat av lacken jag fick i byte med Jackie Daniels på Pret-ty. Det är andra gången jag lackar med detta och det blir garanterat fler. Lacket kommer från OPI och heter I'm not really a waitress.








Som ni ser har lacket en underbar röd färg! Det har en metallic-finish och färgen är så fruktansvärt snygg, I love it! Konsistensen på lacket är helt perfekt, det är lagom tunnt och flyter liksom bara ut på nageln, man behöver inte jobba speciellt mycket med det alls. Penseln är smalare än OPIs nya pro-wide brush, och jag måste säga att jag gillar den här bättre än den nya. Det krävs dock två lager av lacket, annars syns den där lilla kanten just innan tippen. På bilden har jag inget topplack men väl ett baslack, det blir så fula missfärgningar av nageln med röda och mörka färger så jag föredrar att ha baslack när jag lackar med såna nyanser. Det här lacket är inte speciellt mörkt utan känns mer som ett klassiskt rött lack, ett sådant som den gamla tidens filmstjärnor hade kunnat bära.    



            











Era kommentarer
Postat av: Sminkan

Snyggt! Det där är ett lack jag inte skulle säga nej till...

2008-09-14 @ 08:33:10
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0