NOTD: OPI Romeo & Joliet

Idag har jag lackat naglarna med ett lack som jag fick i ett byte med Jackie Daniels på Pret-ty, Romeo & Joliet från OPI.








Lillfingret var inte helt perfekt när den här bilden togs, men det rättades snabbt till med hett vatten och en frottéhandduk. Lacket är ganska tjockt i konsistensen, det tenderar att bli lite randigt och man får jobba lite extra med det. Det torkar dock ganska snabbt och på bilden har jag bara ett lager lack. Ett lager räckte gott och gav bra täckning, vilket är ovanligt och ett stort plus! Färgen är mer brun än vad jag trodde att den skulle vara, jag hade för mig att den skulle dra lite mer åt mörkt rött. I stället är det här lacket läckert chokladbrunt, det ser nästan gott ut. Det här är mitt första riktigt bruna lack och det är en fin brun färg, men kanske inte min favorit. Lacket ger ganska mycket glans också, har inget topplack på bilderna.



       





Era kommentarer
Postat av: Linda

Underbar färg och så fint namn!

2008-09-06 @ 21:37:56
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Jag gillar det skarpt! Det finns ju röda toner i det men det behövs lite sol för att få fram dem på bästa sätt.

2008-09-06 @ 22:15:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Ida

Linda: ja namnet är verkligen charmigt



Sminkan: ja utomhus så syns det att det skiftar lite grann i rött, men inomhus är det mest brunt. men det växer liksom med tiden, så nu gillar det lite mer redan :)

2008-09-07 @ 11:29:59
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0