Smoky Eye på YouTube

Det här med sotade ögon är en aning knepigt och det är många som har svårt att få till det, själv är jag inte heller något proffs så bra tips och trix är alltid välkomna. Jag tycker det blir snyggast när man inte använder sig av enbart svart; mörkt grått, silver och lila är också riktigt fint. 


Här är en tutorial för sotade ögon
som jag hittade igår, om ni bortser från den usla musiken och att den heter seductive (känns lite löjligt i kombination med musiken också, blir lite "billig" feeling...) och i stället fokuserar på sminkningen så är den faktiskt ganska bra. Lätt att förstå och resultatet blir fint! Tjejen är faktiskt ganska duktig, väl värd att spana in tycker jag.

Här kan ni annars se en som Temptalia har gjort, många bilder och snyggt resultat.




Era kommentarer
Postat av: Sminkan

Fnns ju tusen sätt att sota sina ögon. Egentligen är det inte så svårt. En ljus skugga och en mörk och så kör man, liksom. Vad kan bli fel?

2008-09-07 @ 17:32:38
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Ida

Sminkan: ja det finns det ju, tråkigt vore det annars. själv kan jag tycka att det är lite svårt att få skuggan att se snygg ut eftersom att den ibland kommer för högt upp mot brynbenet, ibland faller det för mycket under ögat (går ju iofs att rädda med lite löspuder under ögat), det blir inte lika mörkt på båda ögonen osv. men mest blir det nog fel för att jag inte vågar ösa på ordentligt. men men övning ger färdighet och snart få jag nog ihop det :)

2008-09-07 @ 18:45:06
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0