Veckans bloggtema på Pret-ty v.39

Veckans bloggtema kommer från Rouaa, och frågan är: sminkar du dig olika beroende på väder och vind?

Jag gör det ibland, men inte alltid. Regnar det till exempel extremt mycket så tar jag inte på mig min vanliga mascara, utan väljer en vattenfast eller skippar mascara helt om jag vet att jag måste vara utomhus. Eyelinern från GOSH är ju utmärkt att använda när det är regnigt väder, den är så vattenfast så man behöver inte vara en gnutta orolig för att den ska rinna eller kladda. På sommaren, om det är riktigt sommarväder och soligt och varmt, så väljer jag oftast att sminka mig mycket lättare, jag skippar foundation och använder helt enkelt mindre smink när det är hett utomhus. Annars känns det lätt som att sminket "smälter", trots den bästa av primers.

Men om vädret inte är så där extremt, ösregn eller stekande hetta, så påverkar inte vädret min sminkning alls.



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0