Sminkförvaring

Tidigare har jag visat er bilder på min sminkbyrå och lite bilder från mina badrumsskåp, den här gången blir det förvaring i mindre skala. Varje morgon när jag ska iväg tar jag fram sminket jag behöver och ofta är det ungefär samma skuggor, gloss och penslar som åker fram, ibland byts en del ut men ni vet när man är så där stressad på morgonen men ändå känner att man måste slänga på lite smink innan man sticker iväg? Då är det skönt att ha sin "fungerar alltid sminkning" som man nästan kan skapa i sömnen om det skulle behövas.

I alla fall så har vi inte så super mycket plats i vårat badrum eftersom att vi bor i en ganska liten hyreslägenhet, så då blir det ofta så att jag bara lägger sminket ovanpå tävttmaskinen innan jag sticker iväg. Jag tar bort det när jag kommer hem sen, men det hinner ändå ligga där tillräckligt länge för att börja irritera min kära sambo som har fått tjata och tjata innan jag kom på en bättre lösning.




Köpte en tjusig rosa ask (liknar en hatt-ask) med vita prickar som får stå på byrån inne i sovrummet. I den förvarar jag mitt "varje dag smink" och de penslar som jag behöver. Det går fort att hitta det jag vill ha, att plocka undan när jag är klar tar ca fem sekunder och sambon är glad igen, dessutom är asken ypperligt söt må jag säga! Win - win alltså! :)



Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0