Blinc eyeliner




Här är en flytande eyeliner som jag fick chansen att prova i december, den ingick i goodiebagen från Pashion. Den kommer från Blinc och ska fungera precis som deras mascara, alltså vara vattenfast och sedan gå att "dra" bort med hjälp av fingrarna och varmt vatten.




Här ser ni en bild på förpackningen, ser ni alla löften den kommer med?





Och vet ni vad? Den håller faktiskt måttet. Konsistensen är tunn och lätt som det ska vara.

 Tippen på penseln är lång och smal vilket kan skapa lite problem innan man lär sig att hantera den. Det är lite pilligt och om man råkar träffa fransarna så lägger sig eyelinern som en film där och är nästintill omöjlig att ta bort om man inte vill förstöra ögonskugga osv, det enda som fungerar är varmt vatten och att man drar bort den. Det går inte heller ett separera fransarna med hjälp av en nål eller liknande, eyelinern håller ihop alldeles för bra för det.

Det här medför ju också att när man får in snitsen och eyelinern hamnar där den ska så sitter den väldigt bra. Den håller för en hel dag på jobbet och en bra bit in på kvällen. Den håller genom en promenad i fallande snö, tårar och ett träningspass. När det väl är dags att ta bort eyelinern glider den av som den ska, den håller ihop i en enda flaga och svider inte i ögonen eller kladdar.

Nu tänker nog en del av er ungefär så här: "skitsnack, så där skriver hon bara för att hon har fått den. ingen eyeliner kan hålla ihop i en enda flaga". Och I don't blame you, jag var själv mycket mycket skeptisk till just det här med att den bara "slides off". Därför har jag tagit en bild så att ni kan se själva att det fungerar.




Här har jag applicerat lite på armen, bra svärta som ni ser. Jag var lite för snabb och det blev inte direkt en fin linje, men det gör inget eftersom att jag bara vill visa er hur lätt den är att få bort.

På med varmt vatten, gnid lite och ta tag i ena änden med fingrarna. Dra!




Voila! Där hänger den. Enkelt och bekvämt.




Era kommentarer
Postat av: Sminkan

Häftigt! Men jag öredrar nog gel i alla fall. Precis som jag föredrar en vanlig mascara...

2009-02-27 @ 17:58:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Ida

Sminkan: det är enklare med en gel liner, lättare att rätta till misstag osv, den här sitter ju rätt bra direkt så man måste vara snabb. men cool är den!

2009-02-28 @ 22:36:27
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: inthemake

Ohh va cool!

2009-03-02 @ 13:38:07
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Inthemake: japp, coolt att det fungerar på riktigt :)

2009-03-02 @ 21:08:16
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0