Daglig hudvård

Tänkte visa er vilka produkter jag använder dagligen och som har hjälpt min hy hemskt mycket det senaste året. Träffade en tjej på jobbet för ungefär ett år sedan, och såg hur hjälpt hon blivit av Dermalogica och vad produkterna gjort för hennes hy. Jag har alltid haft dålig hy och har provat på allt mellan himmel och jord; billiga produkter, dyra märken, naturlig hudvård, starka produkter, receptbelagda salvor.... ja, ALLT! Så jag var inte sen att vilja prova Dermalogica när jag såg hur fin tjejen på jobbets hy blivit. Sagt och gjort, jag gick på en face mapping, köpte på mig ett trial kit med produkter, gjorde min första micro-peeling och föll handlöst. Här nedan kommer produkterna jag använder dagligen, i ordningen jag använder dem.





Här ser ni pre-cleanse som appliceras på torr hy; sedan fuktar jag fingrarna ordentligt och masserar upp ett lödder på huden, sist sköljer jag bort den vilket går förvånansvärt lätt med tanke på att det faktiskt är en olja. Pre-cleanse luktar svagt men fräscht av citrus och löser upp fett så att rengöringen jag använder efteråt fungerar bättre. Känns lyxig!


   

Här är rengöringen jag använder, special cleansing gel. Otroligt dryg! Luktar ingenting och löddrar inte speciellt mycket heller, men känns fräsch på huden och lämnar den ren. Konstigt nog känns huden lugnare efter användning av denna, även utan fuktcremé efteråt. Speciellt den här produkten blev en riktig aha-upplevelse för mig.


    
Här är ansiktsvattnet jag använder, multi active toner. Kommer i pumpflaska som är fruktansvärt smidigt och gör proceduren lite snabbare. Ger skön återfuktning och svalka till huden. Passar utmärkt att spraya i ansiktet under dagen om hyn känns torr eller trött, förstör inte make-up.


     

Sista steget är återfuktning i form av fukt cremé och jag använder active moist. Åh, den här är så härlig! Dryg, lätt i konsistensen, går in i huden på ett litet kick, återfuktar ordentligt och lämnar hyn mjuk och fin.


Förutom dessa produkter använder jag en del andra produkter som masker och peeling, men det gör jag inte dagligen. Och så går jag ju på micro - peeling då och då också, mer sällan än ofta nu för tiden. Men mer om detta i ett annat inlägg en annan gång.




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0