Viva la Diva Rich Lash

En sak som jag helt har glömt bort att skriva om är Viva la Divas Rich Lash mascara som jag fick från Pashion innan jul. Nu har jag verkligen haft en lång testperiod och jag måste säga att jag gillar den. Såg förresten på en promo bild hos Bjooti att mascaran verkar ingå i kollektionen Tropical Temptation också.



Den här mascaran ingick alltså i Viva la Divas Northern light kollektion och den ser verkligen nordlig ut. De små, små strass stenarna på toppen av hylsan ser nästan ut som isbitar och själva hylsan är i en matt silver färg som ser frostig och härlig ut.

Men innehållet då?



En liten bild på fransarna med ett lager mascara (enbart på de övre fransarna). Jag brukar vanligtvis använda mascaror som ger volym, och visst förlänger de lite grann också men inte som den här mascaran. Fransarna ser verkligen längre ut och det är ganska enkelt att hålla dem separerade, volymen kan man inte skryta med men är det längd man är ute efter så är det här ett ypperligt alternativ, speciellt om man har lite skral kassa för den här mascaran är inte dyr. Jag kommer inte ihåg något exakt pris just nu och jag hittar den varken på Pashions eller VlD's hemsida, men det rör sig nog inte om speciellt mycket mer än en hundring.

Förresten tycker jag att den luktar lite som kråkbär. Ni vet de där bären som nästan ser ut som blåbär men inte alls smakar lika gott och är mörkare? De har barrigare planta jämfört med blåbär. Lite järn-aktigt så där luktar det. Skumt, men inte alls så mycket att det stör. En kul detalj bara, även om jag inte direkt tror att det är något VlD haft i åtanke.

Jag har inte märkt av att mascaran smular eller fäller, och den har utmärkt svärta. lite tunn i konsistensen kanske men det är väl mest en vanesak. Så, over all: en bra mascara för ett lågt pris! Värd att prova



Era kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Mascaran kostar 85 Kr på Pashion ! / Kul att du tyckte om den ! Mvh Rose-Marie

2009-02-19 @ 11:53:35
Postat av: Ida

Rose-marie: det är en bra mascara, tack för att jag fick prova! :)

2009-02-19 @ 21:02:33
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0