Flawless skin

Jag har hittat ett riktigt litet guldkorn som jag tänkte dela med mig av



Den ser inte så mycket ut för världen men Lumene Matte Harmony Mineral Powder Foundation är sjukt bra. Så där mindblowing bra så man undrar hur man kunde vara utan den från första början. Jag såg den första gången hos en bekant, hennes hy såg nästan retuscherad ut och jag frågade givetvis vad hon använde, hon visade mig den här lilla dosan och ungefär då började min jakt på ett eget ex. Tyvärr var det rätt svårt, mitt lokala Kicks fick inte in den och inte någon av det tre andra make-up återförsäljarna som finns i stan heller, men till slut lyckades jag lägga vantarna på en egen dosa. Och det var nog det bästa beautyköpet hittills i år.

Som ni ser är jag rätt lyrisk över denna godbit, men den gör verkligen stor skillnad. Jag har problemhy med blanka partier och jag har tidigare använt primer+flytande foundation+puder men inte varit riktigt nöjd i alla fall. Nu börjar jag min morgon med några snabba drag med en tät puderborste med denna och hyn håller sig fin nästan hela dagen. En liten touch-up efter ungefär elva timmar är helt godkänt i min bok. Den här produkten har alltså ersatt hela tre produkter för mig. Visst, det blir inte ritkigt lika täckande när jag har perioder med extra dålig hy, då använder jag concealer också eller låter huden vila helt. Men när min hy befinner sig i normalläge (som sagt, problemhy, så normalläge för mig innebär ändå en del plitor osv) så ger Matte Harmony riktigt snyggt resultat. Huden ser nästan retuscherad ut, men absolut inte kakig. Den håller sig matt men blir inte tilltäppt eller torr. Dessutom känns det fräscht att dra ner på produktantalet så här på sommaren. Den känns "lättare" än vanlig foundation också. Sa jag att den är pressad förresten? Det är den i alla fall, och jag trivs bättre med det än med löst puder, känns enklare att ha med sig och hantera över huvud taget.

155:- gav jag för den på Åhléns



Era kommentarer
Postat av: Makeuponista

Det här lät ju riktigt intressant, har också lite problemhud, eller blandhud skulle jag nog säga, och har lätt för att bli blank. Ska hålla utkik efter denna :)

2009-06-10 @ 18:24:06
URL: http://Makeuponista.wordpress.com
Postat av: Ida

Makeuponista: jag blev jätteglad när jag hittade denna, det kan vara så svårt att hitta ett bra underlag när man har lite dålig hy, så när man väl hittar något som fungerar blir man bara så lycklig! :) om den mot förmodan inte skulle passa just dig så är det ju iaf inte speciellt mkt pengar man har lagt ut, värt att prova iaf tycker jag definitivt!

2009-06-10 @ 21:15:40
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: sanna

menar du att du applicerar den som en vanligt mineralsmink o buffrar in den?

2009-06-11 @ 11:43:11
Postat av: Ida

Sanna: nej, inte riktigt. jag har ingen bra kabukiborste så jag applicerar den mer som ett puder bara, fast jag jobbar in den lite mer, men inte buffrar. det fungerar fint! :)

2009-06-11 @ 18:34:25
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: sanna

okej. tänkte eftersom hyn såg retusherad ut. den blir alltså inte så täckande? utan mer ett puder som mer tar bort alla ojämnheter än täcker? kanske ngt att ha ovnpå foundation? (i mitt fall)

2009-06-11 @ 19:13:52
Postat av: Ida

Sanna: jag tycker att den täcker ganska bra, inte fullt som flytande men det är ändå stor skillnad mot ett vanligt puder. använder man en svampapplikator (som den som följer med) blir det full täckning, men det känns inte så fräscht med svamp. Jag har acne, ärr och ojämnheter och innan vägrade jag gå ut utan flytande foundation, nu är det inte så längre. givetvis har hudvården mycket stor del i det hela, men det har även den här lilla dosan. jag tycker definitivt att den är bättre än ett puder, och visst kan man ha den ovanpå foundation men för mig är det överflödigt. från början tänkte jag också använda den så, och jag gjorde det först, men sen märkte jag att det blev himla bra utan annan foundation också. ska köpa en bra kabuki och prova så får jag se hur stor skillnad det blir mot borsten jag använder nu. men prova dig fram så ser du ju hur det funkar för just dig, visst går den ju att ha ovanpå foundation också om man vill det.

2009-06-11 @ 20:49:39
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: sanna

tack för ett utförligt svar :) jag är nämligen oxå ute efter den perfekta huden, så blev tvär intresserad av detta inlägg och får direkt 100 frågor,haha. ja har testat flera puderfoundations och det blir alltid kakigt och supertorrt, så är lite orolig men oxå vet ja att ett bra puder är nyckeln till en porslinshy. eftersom jag, som du, inte har perfekt hy, är jag dessutom ute efter hög täckning, därför jag funderade att ha den ovanpå, kanske foundationen under inte behöver vara särskilt täckande om man använder denna på isåfall. förlåt om ja är tjatig,haha, men hur är din borste som du applicerar den med? jag har puderborstar, men d har ingen stuns o supermjuka, för mjuka.

2009-06-11 @ 22:12:29
Postat av: Ida

Sanna: haha, de tär bara roligt när du frågar, det är ju lite därför man skriver! jag vet att det är supersvårt att hitta perfekta produkter, det var därför jag blev så glad för denna. har också prblem med att en del mineralfoundations eller puder ser smuliga och knäppa ut om man är lite torr, självklart gör den här också det om man verkligen är supertorr och flagar, men jag tycker ändå att den inte gör det lika mycket som tex mitt puder från Lancôme. jag brukar använda den här borsten http://lovelythings.blogg.se/2008/october/super-borsten.html#comment eller, och faktiskt hellre i det här fallet, en puderborste från... Lindex! :P lite oväntat men den funkar bra. När jag har riktigt bråttom använder jag faktiskt svampen man får med och drar snabbt med Lindexborsten över för att det ska se mer naturligt ut. Det är lättare med borstar/penslar som är tätt packade med strån, och som har lite stuns. Fråga på om du vill veta mer! :)

2009-06-12 @ 20:44:24
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: sanna

ja tycker d är underbart att se engagerade bloggare. har man bestämt sig för att "ge ut sig" ska man oxå svara på frågor :)

jo, exakt, ja har testat puderfoundations som tom är till för torr hy som även ser helskum ut på hyn. då har jag ändå kombinerad hy. oh, från lindex, d ska ja komma ihåg. haha, en fråga till: du doppar alltså borsten (den täta tjocka) och sen lixom drar ut produkten på hyn? :)

2009-06-12 @ 21:23:15
Postat av: Ida

Sanna: ja fast med cirkelrörelser. om jag använder svampen först tar jag bara borsten sen och drar lite snabbt över ansiktet så att det inte ska finnas fula skarvar, vilket ju inte är alltför hett... :)

2009-06-14 @ 12:34:52
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Beauty

Hmm måste kicka på denna =)

2009-06-21 @ 20:27:34
URL: http://beautycouture.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Oj vad jag bli nyfiken på denna!

2009-06-23 @ 14:51:36
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Ida

Beauty: Det tycker jag definitivt att du ska göra! jag är helt såld. själva förpackningen ser ap-tråkig ut men ack vilket bra innehåll! :)



Kerstin: jaa, det här är en riktigt bra produkt tycker jag! prova lite om du får tillfälle, vem vet? du kanske gillar den du också! :)

2009-06-25 @ 01:24:11
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0