Nytt i sminksamlingen!

Oh, i helgen kom min kollega Anna förbi med ett hett efterlängtat paket som hon fixat via E-bay åt mig. I paketet gömde sig dessa



Här är den första paletten, den innhåller tio rouge. De flesta av dem är matta och pigmenteringen verkar vara OK. De två som är längst ut åt varsitt håll på nedersta raden ser lite scary ut men de blir faktiskt fina när de landar på kinden. Lätt på handen och bra pensel/borste bara så blir de fina. Favoriterna är dock det första och det tredje på övre raden, samt det andra på undre raden. Men det längst ut till höger på översta raden är också jättefint... Haha, jag gillar väl nästan alla på ett eller annat sätt, bara att kunna välja mellan så många känns lyxigt!




Ah, här är den. Shading/contouring paletten som jag har suktat efter ett tag. Varje pan är stooor och det kommer att ta tid för mig att ta mig igenom denna. Den mörkaste nyansen ser ut att bli lite för mycket men det blir den faktiskt inte, den blir jättefin om man applicerar den skirt. Den vita är helt matt och fungerar fint som highlighter, jag har aldrig använt en matt highlighter förut men jag har redan fallit för denna. 



Era kommentarer
Postat av: Kajsa

Skönt att de kom helskinnade fram!

2009-03-09 @ 23:03:28
Postat av: Inthemake

Ohh va nyfiken jag blev nu...swatcher kanske? ;)

2009-03-10 @ 10:51:37
URL: http://inthemake.se
Postat av: sminkjante

Contouring paletten är jag också sugen på.

2009-03-10 @ 16:10:09
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Ida

Kajsa: japp, ett stort leende på läpparna när de landade, och inte tog det swå värst länge heller, 9 arbetsdagar, det är godkänt :)



Inthemake: provade fota swatches igår men jag jobbar så sent så ljuset är skit när jag kommer hem, blev inte riktigt rätt under lampskenet heller, ska göra nytt försök i helgen!



Sminkjante: det är verkligen stora pans, mycket för pengarna. bra med en matt highlighter också, speciellt om man inte har helt jämn hy.blev ganska billigt via e-bay kika där!

2009-03-10 @ 20:41:40
URL: http://lovelythings.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Underbara paletter!

Jag tycker också att det vore kul med swatches, men känner igen ditt ljusbekymmer. Förstår inte riktigt hur alla bloggare som tar fina dagsljusbilder får ihop det. Jag inser att jag borde börjat blogga under studietiden, då fanns det gott om både ljus och tid =)

2009-03-11 @ 22:25:49
URL: http://skimmerskuggan.com
Postat av: Johanna

Åh, vad avundsjuk jag är nu! Har länge suktat efter dessa två. Vet du möjligtvis namnet på säljaren på eBay? :)

2009-03-25 @ 17:21:37
URL: http://makeupjunkie.blogg.se/
Postat av: Ida

Kerstin: Ja, ack att man inte visste då att man borde ta vara på ljuset bättre...! för sminkbilder alltså ;)



Johanna: jag beställde mina från en säljare som heter abestlife på e-bay och allt fungerade smidigt och bra! :) rekommenderas

2009-03-26 @ 16:23:34
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0