Sminkad av Suzanna Lopez!

Förra veckan var jag till Luleå över helgen, och jag lyckades få en tid hos Parelle där Suzanna Lopez från Dior sminkade kunder.

För er som inte vet vem hon är så är hon Diors make-up artist i Sverige, alltså the MUA. Förra veckan hade hon sminkat någon modell till någon tidning om jag förstod rätt, och nu kan ni se hennes verk i tex tidningen Laura. Suzanna har utbildat sig hos Make-up studion för tolv år sen och på den vägen är det. Hon anlitas bla till tidningsreportage osv och får resa mycket i sitt jobb, just den här dagen var hon alltså i Luleå. Hon är otroligt, otroligt skicklig och att få bli sminkad av henne var verkligen superlyxigt och lärorikt!! Tror inte riktigt att alla förstod hennes storhet, men jag uppskattade mina 45 min väldigt mycket.

Jag fick välja om jag ville ha en vardags- eller festmake. Givetvis valde jag festmake och sa att hon fick ösa på hur mycket hon ville. Det blev en skitsnygg lite sotad look med diskret rouge och lite färg på läpparna. Speciellt ögonbrynen blev verkligen jättefina och det blev stor skillnad. Diors ögonbrynspennor är tydligen pudriga och de är lätta att få naturliga genom att bara borsta lite på brynet efter att man har målat, det såg ut som ett mellanting mellan penna och skugga och blev väldigt fint.

Kommer inte ihåg vad alla produkter hon använde hette, men bla var det en sprayfoundation som täckte förvånansvärt bra, och en eyeliner som satt bra på vattenlinjen men ändå inte sved. Köpte den direkt.

Här kommer bilder, givetvis kommer inte färgerna alls fram på rätt sätt, det var mycket mer i verkligheten.

          



Bilder på läpparna, ett gloss som smakade som toffee

    






Era kommentarer
Postat av: inthemake

Ohh va härligt, har jobbat med Suzanna för länge sen, hon är en kanonhärlig tjej !

2009-03-06 @ 11:31:37
URL: http://inthemake.se
Postat av: Ida

Inthemake: har du? gud vad kul! jag blev riktigt imponerad av henne :)

2009-03-06 @ 19:21:02
URL: http://lovelythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0