Viva la Diva - silverpaletten (den bortglömda)

Tänkte slänga in ett par snabba bilder på en palett från Viva la Diva som jag fick när jag besökte Pashion i Luleå i vintras. Det är en liten palett som går att vika ut, den kom nog (jag är inte 100% säker här) ungefär samtidigt som den omtalade svarta paletten, fast den här har fått mycket mindre uppmärksamhet. Nästan obemärkt slank den förbi. Men nu får den lite plats i bloggen i alla fall.



Mörka december bilder..




Spegel till vänster, tre rouge i mitten och fyra skuggor till höger. Skuggorna är vinnarna här i mitt tycke.



Det ljusrosa rouget har microglitter, de andra skimrar. Bra pigmentering i dem, speciellt i det i mitten. Dock tenderar de att smula lite.




Swatch med blixt, längst till höger ser ni översta rouget, i mitten är mitten-rouget och längst till vänster är det nedersta rouget.



Fina skuggor! Bra pigmentering, alla skuggor skimrar vackert och klar favorit blev det persiko-bronziga (konstig beskrivning men ni hajar?!) som är läckert och lätt-matchat.



Swatch utwan blixt, blev lite mörk men bilden är ju som sagt tagen i december, inte så bra ljus då. Längst till höger är den lila skugga, rosa är tvåa från höger, persiko-bronziga är näst på tur och sist ut och längst till vänste rär den mörka skuggan.



Här är en bild med lixt, den rosa försvann nästan helt men ni får en bra bild av den mörka och den persiko-bronziga så jag visar den i alla fall.


Så, trots ett tacky fodral (känns som något från leksaks-lådan...) så finns det fyra fina skuggor i den här lilla paletten, enbart de är värda ett inköp, så man kan se det som att man får tre rouge på köpet ;)



Era kommentarer
Postat av: Inthemake

Rougen såg ju inte illa ut alls ;)

2009-04-03 @ 09:57:40
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0