Ni vet den där mascaran?

alltså Fiberwig från Imju (förresten skrev jag om den redan i september!). Nu har jag provat den några gånger och den håller inte måttet för mig. Visst fransarna blir längre, till och med ganska mycket längre. Men det finns ingen volym alls, alltså nada. Fransarna blir svarta och längre men är tunna som bara den. Om man applicerar två lager eller mer så lägger sig fibrerna i mascaran (mascaran är en tubmascara som dessutom innehåller fibrer, det är de som ska skapa en fiberwig) på tvären och gör så att fransarna klumpar ihop. Då får man tjusiga spindelben.

Det blev ett ganska negativt inlägg det här, men förväntningarna var skyhöga och så blev det platt fall. En bekant som har lite fylligare fransar tycker dock att den är hyfsad, men om man har tunna fransar som jag så är inte det här rätt mascara att investera i. Enda positiva jag kan komma på är att den inte fäller och att den lätt glider av med varmt vatten i tuber och därmed inte kladdar, men ändå är vattenfast och inte påverkas av regn (glömde bort den i duschen och den satt där den skulle ända till jag drog av tuberna från fransarna) eller svett.

Nä, det finns mascaror som ger både volym och längd, investera i en sådan i stället. Tex den här




Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0